HomeDział technicznyNapraw to samWymiana termostatu w X16XEL [F]

Wymiana termostatu w X16XEL [F]

Wymiana termostatu w X16XEL [F]

Witam, ostatnio termostat lekko oszalał i auto dogrzać się nie mogło, zakupiłem okazyjnie oryginalny GM-owski termostat razem z wkładem i przystąpiłem pod domem do dzieła, warto trochę zagrzać silnik by ciepełko nam ręce ogrzewało. To co jest potrzebne widać na fotkach. To czego nie widać to Torx 8 i moment dokręcania 15Nm.
fot1907fot1908Niestety obudowa miała spore uszkodzenia co wyszło dopiero po gruntownym czyszczeniu. Jakiś czas przejeździłem uszczelniając oring pastą Dirko, ale termostat się poddał.
fot1909fot1910Narzędzia
fot1911fot1912A i jeszcze tytułem wyjaśnienia, śruba jest dokręcana w asyście chwytaka magnetycznego ze względu na osłonę silnika, jak coś poleci w dół to trzeba się nieźle nagimnastykować zanim spadnie na ziemię.
fot1913Odkręcamy. Jednakże wcześniej należy odciągnąć płyn chłodniczy ze zbiorniczka, lub po odczepieniu rury od chłodnicy spuszczamy go do naczynia (czystego). By zmniejszyć straty płynu ...siostro zacisk proszę na zawijasa idącego do chłodnicy
fot1914fot1915Odkręcamy stary, wkręcamy nowy, pamiętajmy o odpowiednim momencie dokręcania, oring warto potraktować odrobiną pasty dirko bo lubi się zsunąć z kanałku obudowy termostatu. A pamiętajmy by rura doprowadzająca płyn do chłodnicy pozostała jak najmniej zdeformowana.
fot1916fot1917Czas operacyjny ok 15 minut.

FDK

 

Wszelkie materiały, informacje, pliki, rysunki, zdjęcia itp. dostępne w Serwisie www.astra.auto.pl nie mogą być kopiowane,
publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone.