HomeDział technicznyNapraw to samWymiana napędu i linki prędkościomierza [F]

Wymiana napędu i linki prędkościomierza [F]

Wymiana napędu i linki prędkościomierza [F]

Wymiana linki nie jest trudna ale przydają się cienkie przedramiona:). U mnie linka ukręciła się po (tak domniemuję) wymianie podświetlenia licznika, tzn ukręciła się kilka tygodni później, ale podejrzewam, że po tym jak niefachowo dokręcałem ją do skrzyni biegów. Powinienem odkręcić cały napęd od skrzyni biegów, ale trochę mnie to przerażało, no wiecie że coś mi tam wleci itp. bzdura totalna.
Zanim jednak odkręciłem napęd linki pędzel w dłoń i dokładnie oczyściłem okolice z syfu który narastał przez lata, sporo tego było.
Brud zablokował też możliwość obrotu tulejowej nakrętki w osi pancerza, co powodowało że podczas dokręcania pancerz obracał się wraz z nakrętką i to pewnie załatwiło linkę a dokładnie jej koniuszek (4mm)
fot1814Co nam będzie potrzebne z narzędzi?
Loctite do słabych połączeń, śrubokręt krzyżakowy długi PH2, jakiś krótki PH2 lub wał cardana i mała nasadka PH2 1/4'', nasadka 10mm, u mnie, łyżka monterska mała ponieważ nie udało mi się już nakręcić nakrętki pancerza na wystający gwint w skrzyni a jakoś napęd linki nie chciał opuścić skrzyni.
Zapamiętajmy jak linka była prowadzona w komorze silnika.
Odkręcamy napęd linki od skrzyni.
Smarujemy starą uszczelkę grodziową olejem silikonowym dodatkowo kwałek pancerza, łatwiej wszystko będzie się przemieszczało.
fot1815Odkręcamy maskownice stacyjki składającą się dwu połówek: dwie śruby widoczne po przekręceniu kierownicy w lewo i w prawo o 90 stopni (są one pod plastikowymi zaślepkami. (Tutaj UWAGA układ wspomagania nie lubi kręcenia kierownicą przy wyłączonym silniku)
Następnie trzy śruby schowane w kanałach dolnej osłony stacyjki.
Odłączamy klemę od akumulatora.
fot1816Wykręcamy śruby maskownicy zegarów, dwie na górze trzeba się nachylić by je zobaczyć i dwie widoczne po zdjęciu maskownicy stacyjki.
fot1817Ja wypiąłem manetki bo wtedy łatwiej manipulować maskownicą i zegarami.
fot1818fot1819Dzięki posmarowaniu pancerza silikonem zegary ładnie wysuwają się bez problemu o parę centymetrów, wystarczająco by zobaczyć wtyczkę z lewej i prawej strony licznika. Wtyczki mają po na mniejszych bokach zatrzaski ściskamy je z wyczuciem i wysuwamy.
fot1820U mnie wtyczki są tak oplecione że nie ma możliwości złego wpięcia podczas montażu.
fot1821Jakimś cudem pod szybką mam zdechłego komara ale szybka jest zgrzana z obudową, więc został w tym specyficznym sarkofagu aż do złomowania auta (lub wymiany licznika)
Na wszelki wypadek pstryknąłem fotkę jak poprowadzona jest linka, by po założeniu nowej puścić ją jak było oryginalnie. (widać złącza i zatrzaski)

 

Wszelkie materiały, informacje, pliki, rysunki, zdjęcia itp. dostępne w Serwisie www.astra.auto.pl nie mogą być kopiowane,
publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone.