HomeDział technicznyNapraw to samSprężarka klimatyzacji - serwis [F]

Sprężarka klimatyzacji - serwis [F]

Sprężarka klimatyzacji - serwis [F]

Może komuś się przyda.
U mnie poszło uszczelnienie obu połówek, sprzedający twierdził że klima w aucie jest ok tylko trzeba nabić, no i po nabiciu pochodziła dwa tygodnie, sporo kleju ktoś tam wcisnął by się nie wylało po napełnieniu. Polecany najlepszy serwis warszawski zażyczył sobie tylko 1200zł za diagnozę, bez części zamiennych, plus oczywiście "regeneracja sprężarki" kolejne 490zł plus dodatkowe części (osuszacz zawór uszczelki, olej itp.) w sumie 2400zł. Podszkoliłem się przez zimę i postanowiłem zrobić to sam. Fotki są z regeneracji dwu sprężarek, jedna siedzi u mnie w aucie, a druga mam na zapas Zależało mi na tym by nie jeździć z rozszczelnionym układem chłodzenia, więc kupiłem na Allegro podobną sprężarkę różnią się numerami ale konstrukcja jest prawie identyczna, kwestia ilości oleju)

Do prawidłowej (w warukach domowo warsztatowych) regeneracji sprężarki warto zakupić, bądź zrobić kilka narzędzi (fotki poniżej). Niestety na Allegro ceny są wysokie, w sklepach jeszcze wyższe. Do lokalizacji wycieków przydaje się lampa UV.
Na uszczelkach i łożyskach się nie oszczędza kupujemy najlepsze jakie są, no chyba że lubimy gmerać pod autem i płacić za napełnienie. Łożyska zmieniamy jak trzeba jeżeli nie są zatarte, bieżnie są czyste, wałek nie jest wytarty to zostawiamy, zamienniki są zawsze gorsze od oryginałów.

Wymianę sprężarki robimy w dniu słonecznym, suchym lub w garażu ogrzewaniem również suchym. Odpinamy przewody od starej i natychmiast podłączamy nową sprężarkę, zajęło mi to ok. 10min a robiłem to pierwszy raz w życiu

Dobrze jest wymienić zawór rozprężny i osuszacz niestety w Astrze nie jest to takie proste i trzeba wyjąć chłodnicę cieczy i rozparcelować plastiki przy tunelu od strony pasażera.

Kompresor podłączmy stosując nowe uszczelki, kosztują grosze i nie warto dziadować. Wszystkie śruby dokręcamy kluczem dynamometrycznym, ponieważ wszystkie gwinty klimy są w aluminium które łatwo może się zerwać.


1. Lokalizujemy wyciek, u mnie powstała świecąca w UV kałuża pod autem.

fot1708

Wykręcamy sprężarkę z auta, w sumie trzy śruby od strony paska wieloklinowego (jedna jest schowana za rolką napinacza, trzeba ją odsunąć by odkręcić)i trzy od drugiej strony oraz jedna mocująca przewody we/wy czynnika chłodzącego, nie zapominamy o wtyczce elektromagnesu.

2. Czyścimy sprężarkę
fot17093. I czyścimy..
fot17104. I jak możemy to jeszcze kulowanko.
fot17115. Teraz lokalizujemy śrubę przez którą napełnia się sprężarke olejem PAG
fot17126. Odkręcamy i zlewamy wszystko aż do ostatniej kropelki (to dla tych co mają inne problemy, jak np. wymiana łożysk) Ja generalnie zalałem inną wartość ale o tym za chwilę)
fot1713Teraz potrzebne nam będzie ściągacz tarczy sprzęgła. Ja zrobiłem go wykorzystując śrubę m14, na końcu wywierciłem i nagwintowałem M9 i na to wchodzi nakrętka z gwintem zewnętrznym (muszę sprawdzić) i uchwytem pod klucz)
fot17147. Ściągamy sprzęgło, są tacy co je poważają klinami itp. ale to szybka droga do wygiętej tarczy
fot1715fot1716Zobaczymy coś takiego, zdejmujemy pierścień osadczy zewnętrzny by można było ściągnąć koło pasowe.
fot1717"Piasek" to resztki kulek szklanych po kulowaniu Teraz pora na ściągacz koło ma około 135mm średnicy i około 120 przy rowkach
fot17188.Później ściągamy elektromagnes, ale to pesteczka. UWAGA na malutki klin, nie zgubmy go!!
fot1719fot1720

 

Wszelkie materiały, informacje, pliki, rysunki, zdjęcia itp. dostępne w Serwisie www.astra.auto.pl nie mogą być kopiowane,
publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone.