HomeDział technicznyNapraw to samCzasowy włącznik wycieraczek Omegi B

Czasowy włącznik wycieraczek Omegi B

Czasowy włącznik wycieraczek do Opla Astra z Omegi B

Przełącznik wycieraczek z kółkiem w zależności od nadwozia z tylną wycieraczką (kombi, htb) lub bez (sedan), oraz czy posiadamy MIDa to z przyciskami R i S, dodatkowo musimy zdobyć przekaźnik wycieraczek z Omegi B gdyż ten fabryczny z Opla Astry nie zapewni nam takiego zakresu pracy. Na astrowskim przekaźniku uzyskamy czas krótszy o około 5 sek, a Omegowy da nam zakres od 3-14 sek.

Nr przekaźnika z Omegi to 90 494 187. Poniższy zestaw jest przykładowy.

Wymiana przełącznika przy zastosowaniu oryginalnych złączek GM zajmuje  max. 15 min. W celu rozkręcenia obudowy stacyjki musimy zaopatrzyć się we wkrętak krzyżowy.
Pierwsze co wykręcamy to trzy wkręty pod obudową stacyjki, następnie 2 za zaślepkami pod kierownicą. Dostęp do nich otrzymamy poprzez delikatny obrót kierownicą.

Po zdjęciu obudowy mamy taki oto widok


Wyjmujemy przełącznik poprzez naciśnięcie dwóch zatrzasków które znajdują się u góry i dołu przełącznika, po ich naciśnięciu przełącznik powinien nam się ładnie wysunąć.


Następnie wyjmujemy wtyczkę z przełącznika i lokalizujemy przewód nr 9 na wtyczce w kolorze żółtym z czarnym paskiem. Numery przewodów są widoczne na wtyczce.


przecinamy wyżej wymieniony przewód.

{mospagebreak}
I teraz technika zamontowania zależy od nas ja zastosowałem złączki GM, można zastosować lutowanie lub dostać oryginalna wtyczkę i ją zamontować. Przewody od kółka wpinamy szeregowo czyli po prostu jeden przewód do uciętego jednego końca drugi przewód do drugiego końca i wykańczamy wcześniej wymienionymi technikami połączenia, po lutowaniu zastosować izolację mogą to być koszulki termokurczliwe lub zwykła taśmą izolacyjną.


Następnie składamy wszystko w odwrotnym kierunku, czyli wtyczka w manetkę, manetka w miejsce przy kierownicy i skręcamy obudowę stacyjki.


Pozostaje teraz zamiana przekaźników, poniżej miejsce zamontowania przekaźnika to ten czarny w lewym rogu


i widok po włożeniu w jego miejsce przekaźnika z Omegi


A tu mamy widoczną optyczną różnicę pomiędzy przekaźnikami, jak widać przekaźnik z Omegi jest większy.


Po skręceniu wszystkiego w całość czekamy na pierwsze opady atmosferyczne w celu przetestowania regulacji czasu wycieraczek

 

Miłej lektury oraz szybkiego montażu.


Pozdrawiam sklejek

 

Wszelkie materiały, informacje, pliki, rysunki, zdjęcia itp. dostępne w Serwisie www.astra.auto.pl nie mogą być kopiowane,
publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone.