HomeDział technicznyDiagnostykaDiagnostyka automatycznej skrzyni biegów

Diagnostyka automatycznej skrzyni biegów

Opel Astra - diagnostyka automatycznej skrzyni biegów

Usterkę automatycznej skrzyni biegów można samodzielnie zdiagnozować poprzez złącze diagnostyczne.
Procedura jest podobna jak przy diagnostyce układu wtryskowego, różnica polega na tym, że mostkuje się inne piny.
Opisany sposób diagnostyki dotyczy aut wyposażonych w 10-pinowe gniazdo diagnostyczne.

Złącze 10-pinowe 

Złącze diagnostyczne 10-pinowe

 

W celu wywołania procedury diagnostycznej zwieramy piny "A" i "C". Należy to robić przy wyłączonym zapłonie.
Po umieszczeniu zworki w gnieździe włączamy zapłon i obserwujemy lampkę kontrolną, tzw. check control.
Kody są sygnalizowane przez cykliczne zapalanie i gaśnięcie lampki. Jeden krótki błysk lampki oznacza cyfrę "1", dwa błyski "2" itd.
Kody błędów są dwucyfrowe, między błyskami oznaczającymi poszczególnymi cyfry jest przerwa.
Dłuższa (ok. 1 sek.) występuje między kolejnymi kodami.

Przykład dla kodu "12": jeden błysk - przerwa - dwa błyski, itd

Jeżeli w pamięci sterownika nie znajdują się zapisane kody błędów zostanie wyświetlony kod "12".

Znaczenie pozostałych kodów w Tabeli: 

Kod Znaczenie
12 Brak błędów
17 Elektromagnes 1/2-3/4 - zbyt niskie napięcie
21 Potencjometr przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 Potencjometr przepustnicy - zbyt niskie napięcie
25 Zawór elektromagnetyczny 1/2-3/4 - zbyt wysokie napięcie
26 Zawór elektromagnetyczny 2-3 - zbyt niskie napięcie
28 Zawór elektromagnetyczny 2-3 - zbyt wysokie napięcie
29 Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
31 Obroty wejśc. - poza skrzynią - brak sygnału
32 Zawór ciśnienia przekładni MV - zbyt niskie napięcie
33 Zawór ciśnienia przekładni MV - zbyt wysokie napięcie
34 Zawór hamulca taśmowego - zbyt wysokie napięcie
35 Zawór hamulca taśmowego - zbyt niskie napięcie
36 Moment obrotowy przekładni MV - zbyt wysokie napięcie
39 Obroty wyjśc. - poza skrzynią - brak sygnału
41 Przekładnia silnik-skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
43 Połączenie masowe - brak lub słabe połączenie
46 Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
48 Zasilanie - zbyt niskie napięcie (<9V)
49  Zasilanie - zbyt wysokie napięcie (<16V)
51 Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 Dźwignia zmiany biegów - złe ustawienie 
65 Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
66 Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
77 Przełącznik Kickdown - za niskie napięcie
82 Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
83 Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie

 

Po zakończeniu odczytu kodów należy wyłączyć zapłon i wyciągnąć zworkę z gniazda diagnostycznego.

Źródło: forum

 

Wszelkie materiały, informacje, pliki, rysunki, zdjęcia itp. dostępne w Serwisie www.astra.auto.pl nie mogą być kopiowane,
publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone.